Перейти до контенту
0 800 507 028
Новини

"Зимові" поради аеророзвідці

Сили територіальної оборони ЗСУ 167 переглядів

Зима, як і завжди, прийде раптово і в найнеочікуваніший момент. Тим паче ця зима для дуже багатьох стає першою на війні, тому Бойовий Пінгвін підготував невелику методичку про те, як вижити на війні та лишатися ефективним. Тут зібрано деякий базовий матеріал, який може стати корисним для багатьох мобілізованих і навіть цивільним, які скоро опиняться у лавах ЗСУ. Ділимося із вами.

Основні проблеми з якими можуть зіткнутися розвідники (у нашому випадку мова про аеророзвідників) є:

  • Тепловий слід;
  • Відсутність природного маскування;
  • Надто короткий світловий день;
  • Мінування під снігом та листям;
  • Хвороби й обмороження;
  • Несприятливі погодні умови;
  • Втрата ємності батарей;
  • Багування жужиків;
  • Виснаження акумів;
  • Порушення зв’язку Starlink.

Низькі температури збільшують змогу ворога краще спостерігати за вами, використовуючи тепловізори, де слід буде залишатись не тільки від вас, але й від транспорту та ваших речей. Намагайтесь більшість часу проводити в укриттях, старайтесь не розміщувати поряд із собою гарячі генератори. Не варто забувати, що звук на морозі, особливо при правильному вітрі, доволі сильно розповсюджується, чим обов’язково буде намагатись скористатися ворог, тому шумні генератори також можуть ставати проблемою.

Як варіант — спробуйте на підрозділ закупити декілька великих акумуляторів, типу EcoFlow RIVER чи BLUETTI AC50S. Не забувайте про те, що акумулятори необхідно тримати у чохлах та не допускати вологу (деякі справді забувають про такі елементарні речі).

Із статутних порад варто нагадати, що не можна накопичувати техніку й особовий склад в одному місці, а також не забувайте про маскування. Маскуйте усе — від автівки на ніч до нужника між деревами. Завжди пам’ятайте: декілька людей чи автівок в одному місці — пріоритетна ціль для ворога!

Автівка, яка простояла годину після виїзду, залишає тепловий слід, який чудово видно в оптику, тому старайтесь маскувати транспорт у будівлях, гаражах, остуджувати снігом. Як додатковий варіант — фольгований утеплювач товщиною понад 5 мм (наприклад Teploizol) доволі добре маскує слід від більшості тепловізорів.

Завжди необхідно мати декілька різних маскувальних сіток під різні типи поверхні — від брудно-сірих для дощової погоди, до біло-плямистих — для снігової.

Не забувайте про віддалене спостереження — камери спостереження, які проявили свою високу ефективність ще у часи АТО/ООС, допоможуть краще вести огляд сектора. Не зайвими стануть перископи й стереотруби, які полегшать спостереження із укриття. Також ніхто не скасував традиційну роботу з біноклем.

Не можна забувати про маскування виносних антен, які потрібно якісно приховувати, зливаючи із навколишньою місцевістю, але пам’ятайте — вони все одно будуть світитися як новорічна ялинка у засобах РЕР противника.

У зимовий період необхідно збільшувати кількість фейкових цілей для ворога. Створюйте більше імітацій окопів, маскуйте сітками макети техніки, розкидайте сміття після снігопадів та залишайте сліди ніг для більшої імітації обжитої обстановки — робіть усе, аби і взимку фейкові цілі зверху виглядали обжитими й реальними позиціями. Не зайвим стане створення теплових слідів — розводьте закриті вогнища, залишаючи їх на ніч. Нехай ворог витрачає снаряди та демаскує місцезнаходження своєї артилерії.

Обов’язково почитайте медичні матеріали первинних ознак обмороження, класифікацію та першу допомогу. Ці знання вам стануть корисні усе життя, навіть після нашої перемоги.

Необхідно завжди мати декілька запасних планшетів й телефонів (бажано зі швидкою зарядкою), також потрібно мати мінімум 10 акумів до кожного дрона, що дозволить значно заощаджувати час не втрачаючи ефективність.

При роботі в умовах низької температури будьте готові, що багів й зависань стане більше. Літаючи, намагайтесь робити паузи й зависати у повітря секунд на 30, аби перевірити усі елементи керування й спостерігати за поведінкою жужика. Якщо раптом було помічено дрейфування, або дрон починає відповідати з затримкою — необхідно повертатися. Завжди майте з собою додаткові планшети чи телефони, якщо почнеться “глибоке зависання”. Також необхідно при собі тримати декілька павербанків великої ємності для зарядки пульта й додаткової техніки.

До вильоту ваші акумулятори мають бути у теплі — термосумки, теплоізоляційні рюкзаки, протиударні кейси стануть чудовим варіантом. У крайніх випадках тримайте акумулятори у внутрішніх кишенях чи під одягом.

При сильному морозі намагайтесь розряджати “акум” максимум до 35-40% й “повертатися додому”. Необхідно мати запас у щонайменше 10 акумів, аби робота була достатньою.

Нумеруйте акумулятори та тримайте використанні від заряджених окремо, іноді помилка поставленого акумулятора й втрати тих хвилин може коштувати невиконанню задачі.

Не доводьте акумулятор до повної розрядки. Якщо такий акумулятор пролежить понад добу (тим паче у холоді), то вважайте його трупом. Звикніть до того, що взимку ресурс ваших польотів обмежується й завжди плануйте польоти із розрахунком до цього.